"Компанія Boeing незабаром неодмінно покине зону високої турбулентності, в яку вона потрапила після зупинки в березні 2019 року польотів 737 MAX. Програма з повернення в експлуатацію новітнього покоління середньомагістральних літаків Boeing успішно виконується, у тому числі за участю української інженерної команди", – стверджує Антон Кульчицький, директор Прогрестех-Україна, найбільшого в Східній Європі постачальника послуг для Boeing.
Він нагадав, що в грудні 2020 року 737 MAX виконав перші комерційні рейси після скасування мораторію на його польоти Федеральною авіаційною адміністрацією США (Federal Aviation Administration, FAA). Як очікується, найближчим часом процес повернення повітряного судна в експлуатацію значно прискориться. Окрім цього, Boeing уже поновив постачання літака й дістав перше після 20-місячної перерви велике замовлення на 737 MAX.
Директор інжинірингової компанії Прогрестех-Україна деталізував український внесок у реалізацію програми з рестарту польотів 737 MAX.
Зокрема, за його словами, Прогрестех-Україна підтримує Boeing у комунікації з експлуатантами з питань ТО та підготовки до польотів раніше придбаних ними повітряних суден, що не здіймалися в небо вже майже 2 роки.
Інженери української компанії також обробляють і узагальнюють результати обрахунків на міцність елементів конструкції літака. Це допоможе сервісному центрові Boeing швидко й ефективно реагувати на запити авіакомпаній, котрі поступово повертають свої 737 МАХ у розклад авіарейсів.
До того ж Прогрестех-Україна бере участь у роботах із віднови постачання вже зібраних повітряних суден, що тривалий час зберігаються виробником. Комплекс робіт охоплює інженерну оцінку технічного стану парку 737 MAX, оформлення звітів і надання даних інспекторам FAA та замовникам, розроблення технічних вимог до повторного тестування бортових систем. Також, за потреби, формується замовлення на додаткове обладнання й комплект запчастин для літаків.
Антон Кульчицький високо оцінив дії суб'єктів авіаційної галузі, що дали змогу не тільки повернути до ладу 737 МАХ, а й відновити репутацію авіації як найбезпечнішого виду транспорту. На його думку, протягом останніх 20 місяців проведено тотальну експертизу локальних помилок у роботі систем літака й загальних прорахунків у нагляді за безпекою польотів. Підвищено критерії надійності, модернізовано процедури сертифікації літака й атестації авіаційного персоналу. Розгорнуто роботу з приведення всього наявного парку 737 МАХ у відповідність до нових стандартів і вимог.
"Зрештою, флагман середньомагістрального флоту Boeing здобув реальний шанс повернутися в експлуатацію в статусі найбільш надійного й безпечного літака в історії цивільної авіації. Це – результат масштабної командної роботи, консолідації зусиль усієї галузі, включно з виробником і його партнерами, регуляторами й авіаперевізниками в усьому світі, – підкреслив Антон Кульчицький. – І я пишаюся тим, що колектив Прогрестех-Україна є складником цієї високопрофесійної, мотивованої інтернаціональної команди ".