Авіабудування. Послуги

Міцність

Міцність

Робота фахівців із міцності вкрай важлива на всіх етапах проєктування, виробництва й експлуатації літаків та спрямована на забезпечення міцності й надійності конструкцій.

Інженери компанії виконують:

  • аналіз статичної міцності конструкції планера під дією розрахункових навантажень, які щонайменше в 1,5 рази перевищують максимально можливі експлуатаційні значення;
  • аналіз втомної міцності за умов багаторазового повторення навантажень, котрий дає змогу визначити число циклів зліт-політ-посадка літака до зародження тріщини і, за потреби, рекомендувати зміни в конструкції для забезпечення заданого ресурсу;
  • аналіз пошкоджуваності і втомної міцності — для забезпечення необхідної експлуатаційної живучості конструкції.

Каркас

Каркас — це основа, «скелет» таких елементів планера літака, як фюзеляж, крило, оперення та пілон двигуна. Він містить силовий набір балок, стержні й різні профілі. Такі конструкції мають високу міцність і мінімальну вагу. Разом з обшивкою каркас складає єдину конструктивно-силову схему, здатну сприймати всі діючі навантаження.

Проєктуючи каркас, конструктор поєднує рекомендації, отримані від фахівців із міцності й технологів, щодо вибору матеріалів, оптимізації параметрів деталей, їхньої конфігурації та компонування. У результаті, ми отримуємо міцну конструкцію, стійку до різних навантажень. Для її створення застосовують оптимальні режими виготовлення і складання компонентів, забезпечують надійний захист виробу від корозії та уніфікацію використаних матеріалів.

Системи

Умовно можна виділити кілька основних функціональних систем літака: енергетичні, життєзабезпечення, захисту в особливих умовах, управління літаком та пілотажно-навігаційну. Деякі системи, наприклад, гідравлічна, електрична та інші, мають безліч споживачів і є надзвичайно розгалуженими (це видно на зображенні).

Завдання конструктора — спроєктувати ефективну, максимально надійну систему з мінімально можливою вагою і простим компонуванням.

Надійність і живучість системи залежить від досконалості конструкції, управління, контролю й додаткових контурів дублювання роботи її компонентів. Крім цього з метою безпеки, виконання всіх основних функцій багаторазово резервується різними бортовими системами, незалежними одна від одної.

Інтер'єр

Замовлення на проєктування інтер’єру салону, що надходить до компанії від виробника літака, як правило, уже враховує побажання його кінцевого покупця. Конфігурацію та комплектацію салону зумовлюють багато чинників, зокрема, тип літака, тривалість польоту, а також рівень сервісу, що надаватиме авіакомпанія.

На підставі отриманого замовлення та відповідно до авіаційних правил, компанія проєктує всі стіноформуючі поверхні, які, власне, і створюють простір пасажирської кабіни. До таких поверхонь насамперед належать багажні полиці, облицювальні (верхні й бічні) та віконні панелі, міжсалонні перебірки. Крім цього, проект передбачає створення вузлів кріплення та монтаж усіх елементів салону, включно із компонентами, що постачаються замовником.

Технологія

Інженери-технологи на підставі конструкторської документації розробляють технологічний процес для всіх етапів виробництва літака. У цій роботі технологи неодмінно враховують новітні методи обробки деталей і складання, доступні засоби автоматизації виробничих операцій та нові матеріали, що знайшли застосування в сучасному авіабудуванні.

Потому проектуються спеціальні пристрої для виготовлення деталей і складальних робіт — технологічна оснастка. Без неї, наприклад, аж ніяк не обійтися, якщо деталь під час обробки треба розташувати під кутом до інструмента.

Для супроводу виробництва на будь-який із фаз технологічного процесу (включно з остаточним складанням літака) технологи компанії, за потреби, виїжджають на підприємство замовника.

Повний перелік послуг

Аналіз міцності конструкцій

  • Аналіз вихідних навантажень.
  • Статичні розрахунки.
  • Надання рекомендацій для конструкторського проектування.
  • Створення скінченно-елементних моделей.
  • Розрахунок детальної міцності елементів конструкції літака, у тому числі з композиційних матеріалів.
  • Втомні розрахунки.
  • Розрахунки на живучість.
  • Підготовка випробувань на міцність.
  • Проектування зразків для статичних випробувань елементів конструкції планера та розробка програм випробувань.
  • Проектування зразків для ресурсних випробувань елементів конструкції планера та розробка програм випробувань.
  • Вагова оптимізація конструкції на всіх етапах проектування, а також після проведення статичних, ресурсних і льотних випробувань.
  • Сертифікаційні розрахунки.
  • Аналіз міцності за запитами експлуатантів авіатехніки.

Проектування елементів конструкцій, включаючи

  • Каркас літака:
    • фюзеляж,
    • крило,
    • оперення,
    • пілони двигунів.
  • Системи літака:
    • управління літаком,
    • кондиціонування,
    • автоматичного регулювання тиску,
    • киснева,
    • електрична,
    • гідравлічна,
    • паливна,
    • дренажу й наддування паливних баків.
  • Інтер’єри:
    • елементи тепло-звукоізоляції,
    • облицювальні панелі,
    • багажні полиці,
    • міжсалонні перебірки та роздільники,
    • установка всіх елементів інтер’єру салону, включно з обладнанням та системами сервісних зон, кухонних і туалетних модулів.

Технологічна підтримка виробництва, зокрема

  • Розробка технологічних процесів виготовлення та складання вузлів і агрегатів.
  • Розробка технологічних процесів остаточного складання літака, супровід складальних робіт на підприємствах замовника.
  • Проектування оснастки та інструмента.
  • Оптимізація технологічних процесів.

Підготовка експлуатаційної документації, у тому числі

  • Керівництва з технічної експлуатації (AMM).
  • Керівництва з усунення недоліків (FIM).
  • Керівництва з ремонту конструкції планера (SRM).
  • Керівництва з технічної експлуатації комплектуючих виробів (CMM).
Реалізовані проєкти