Робота фахівців із міцності вкрай важлива на всіх етапах проєктування, виробництва й експлуатації літаків та спрямована на забезпечення міцності й надійності конструкцій.
Інженери компанії виконують:
Каркас — це основа, «скелет» таких елементів планера літака, як фюзеляж, крило, оперення та пілон двигуна. Він містить силовий набір балок, стержні й різні профілі. Такі конструкції мають високу міцність і мінімальну вагу. Разом з обшивкою каркас складає єдину конструктивно-силову схему, здатну сприймати всі діючі навантаження.
Проєктуючи каркас, конструктор поєднує рекомендації, отримані від фахівців із міцності й технологів, щодо вибору матеріалів, оптимізації параметрів деталей, їхньої конфігурації та компонування. У результаті, ми отримуємо міцну конструкцію, стійку до різних навантажень. Для її створення застосовують оптимальні режими виготовлення і складання компонентів, забезпечують надійний захист виробу від корозії та уніфікацію використаних матеріалів.
Умовно можна виділити кілька основних функціональних систем літака: енергетичні, життєзабезпечення, захисту в особливих умовах, управління літаком та пілотажно-навігаційну. Деякі системи, наприклад, гідравлічна, електрична та інші, мають безліч споживачів і є надзвичайно розгалуженими (це видно на зображенні).
Завдання конструктора — спроєктувати ефективну, максимально надійну систему з мінімально можливою вагою і простим компонуванням.
Надійність і живучість системи залежить від досконалості конструкції, управління, контролю й додаткових контурів дублювання роботи її компонентів. Крім цього з метою безпеки, виконання всіх основних функцій багаторазово резервується різними бортовими системами, незалежними одна від одної.
Замовлення на проєктування інтер’єру салону, що надходить до компанії від виробника літака, як правило, уже враховує побажання його кінцевого покупця. Конфігурацію та комплектацію салону зумовлюють багато чинників, зокрема, тип літака, тривалість польоту, а також рівень сервісу, що надаватиме авіакомпанія.
На підставі отриманого замовлення та відповідно до авіаційних правил, компанія проєктує всі стіноформуючі поверхні, які, власне, і створюють простір пасажирської кабіни. До таких поверхонь насамперед належать багажні полиці, облицювальні (верхні й бічні) та віконні панелі, міжсалонні перебірки. Крім цього, проект передбачає створення вузлів кріплення та монтаж усіх елементів салону, включно із компонентами, що постачаються замовником.
Інженери-технологи на підставі конструкторської документації розробляють технологічний процес для всіх етапів виробництва літака. У цій роботі технологи неодмінно враховують новітні методи обробки деталей і складання, доступні засоби автоматизації виробничих операцій та нові матеріали, що знайшли застосування в сучасному авіабудуванні.
Потому проектуються спеціальні пристрої для виготовлення деталей і складальних робіт — технологічна оснастка. Без неї, наприклад, аж ніяк не обійтися, якщо деталь під час обробки треба розташувати під кутом до інструмента.
Для супроводу виробництва на будь-який із фаз технологічного процесу (включно з остаточним складанням літака) технологи компанії, за потреби, виїжджають на підприємство замовника.
Аналіз міцності конструкцій
Проектування елементів конструкцій, включаючи
Технологічна підтримка виробництва, зокрема
Підготовка експлуатаційної документації, у тому числі